Burstädning och kloklippning !

Igår blev det rengjort i burarna åt alla djuren, det vill säga marsvinen och kaninen.
 
Jag har ju ganska stora burar åt mina marsvin och kaninen, så jag lägger tidningar i botten och spånet ovanpå. På så vis är det ganska enkelt att städa, man bara rullar ihop tidningarna och slänger dem i en stor sopsäck. Det ska inte vara mera komplicerat att ha stora burar till marsvinen, än att ha vanliga gallerburar =)
 
Kaninen däremot är det ännu enklare att städa åt, hon har en toalett som man bara tömmer och fyller på med spån. Henne behöver man sällan göra helrent åt =)
 
Kloklippning blev det för hela högen också! Lina tjöt som vanligt, Amy hade inte tid att sitta still och grabbarna skötte sig klockrent och även kaninen Candy. Roligt med så olika individer, men skönast skulle det ju vara om alla vore lika lätta som grabbarna och Candy. Men det kommer nog på Amy det också =)
 
Ska försöka att uppdatera här lite bättre, men vi får se hur det blir. Man kan i alla fall gå in här och läsa om marsvinen som jag har, och kaninen förstås. Ha det bäst!
Så här bor honorna och kaninen! Buren är ca 170cm lång och 70cm bred.
Förresten så har Alfons flyttat, så vi hoppas såklart att han har det toppen i sitt nya hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0