Petrus

2010-05-16
Ridgeback
Golden Roan
 
Petrus är även han Roan, men en lite vanligare variant. Han är dock Ridgeback, och när jag köpte dessa gossar tänkte jag inte så mycket på Petrus utan Blackie men nu i efterhand så är jag hel kär i Ridgebacks!
 
Petrus fick hjärnblödning när han var yngre, och blev nästan helt förlamad. Han återhämtade sig helt, förutom den lilla detaljen att han inte kan para. Jag har inte testat att para med honom, och antagligen så är det ingen idé att göra det heller, även om han är på Blackie ganska mycket ibland. Vi får se, men planen är i alla fall att han bara ska vara sällskap =)
 
Den här killen vill gärna vara tuff, men egentligen så är han väldigt feg. Han kan komma fram när man ger mat, men när man väl ska bjuda på något kastar han sig bakåt. Han kommer i och för sig fram på en gång igen, men lite feg är han. Även denna kille är snäll att plocka upp och hålla på med, klippa klor är inga som helst problem!
 
Kommer absolut att skaffa någon mer Ridgeback i framtiden, de är hur läcker som helst =)
 
 Petrus kommer från Miriam Johansson !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0